Tietoa meistä - SPT ry

Suojelu, pelastus ja turvallisuus ry:n (SPT ry) tarkoituksena on toimia viranomaisten, yritysten ja yhteisöjen asiantuntijoiden valtakunnallisena yhdyssiteenä turvallisuustekniikan, pelastusalan, väestönsuojelun sekä teollisuuskemikaaleilta ja CBRNE- suojautumisen aloilla.

Yhdistys järjestää vuosittain kansallisia ja kansainvälisiä CBRNE alan tapahtumia, miniseminaareja, koulutustilaisuuksia sekä kirjoittaa alaan liittyviä julkaisuja.

Lisäksi yhdistys edistää yhteistyötä ja verkottumista kotimaassa ja kansainvälisesti.

Yhdistyksen tärkein kansainvälinen tapahtuma on  kolmen vuoden välein  järjestämä NBC symposium. NBC2022 symposium oli jo yhdestoista symposium, joka järjestettiin Lahdessa 5-8.6.2022. Vuonna 2022 tuli myös 30 vuotta siitä, kun ensimmäinen NBC symposium järjestettiin.

Seuraava NBC-symposium järjestetään Kokkolassa 9.-12.6.2025. NBC2025 symposiumin aiheena on "Resilient Society", millä tuodaan esille niitä haasteita ja ratkaisuita, joita muuttuvassa ja epävarmassa toimintakentässä tarvitaan toimivan yhteiskunnan takaamiseksi.

Lisätietoja symposiumista sekä yhdistyksen toiminnasta saa puheenjohtajalta Timo Lukkariselta (timo.o.lukkarinen@gmail.com) sekä sihteeriltä Jenna Järvenpäältä (jade.pepita@gmail.com).