Petri Smolanderille SPT ry:n vuoden 2023 Tunnustuspalkinto

19.11.2023

Suojelu, Pelastus ja Turvallisuus ry:n (SPT ry) syyskokous pidettiin eduskunnassa 14.11.2023. Vierailun
isäntänä toimi kansanedustaja, sotatieteiden tohtori ja Aalto-yliopiston kyberturvallisuuden
työelämäprofessori Jarno Limnéll. Yhdistyksen jäsenillä oli mahdollisuus tutustua opastetulla kierroksella eduskuntarakennukseen ja sen historiaan, sekä tutustua toisiimme. Paikalla oli 15 jäsentä eri puolilta Suomea sekä etänä muutama.

Ennen syyskokousta kansanedustaja Jarno Limnéll kertoi meille ajankohtaisista turvallisuuteen liittyvistä asioista, esimerkiksi kognitiivisesta kyberturvallisuudesta, ihmisestä turvallisuuden keskiössä sekä harmaista sarvikuonoista.

Syyskokous vietettiin mukavissa merkeissä kahvitarjoilujen kera. Jäsenistölle esiteltiin vuonna 2025 Kokkolassa pidettävä NBC2025 -symposium ja kerrottiin sen järjestelyistä. Lisäksi esiteltiin jo ensi vuonna toteutettava Singaporen excursio, jossa isäntänä toimii entinen SPT ry:n puheenjohtaja Irma Ylikangas.

Erityisen iloinen asia oli, että pääsimme nimeämään SPT ry:n vuoden 2023 tunnustuspalkinnon saajan. Yhdistyksen jäsenistön ehdotuksista palkinnon saajaksi hallitus valitsi Petri Smolanderin.

Petri Smolander työskentelee ylitarkastajana Säteilyturvakeskuksessa (STUK). Perusteena valinnalle oli mm. hänen pitkän virkauransa aikana eri viranomais- ja vapaaehtoistahoille antamansa koulutus. Hänen pyyteetön, vaatimaton ja ammattitaitoinen asenteensa yhdistettynä joustavuuteen ja ilman kompromisseja olevaan työn laatuun vakuutti hallituksen jäsenet.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
Onnea Petri! Tervetuloa mukaan yhdistyksemme toimintaan!

Yhdistyksen puheenjohtaja luovuttamassa tunnustuspalkintoa ylitarkastaja Petri Smolanderille (STUK).
Aktiivinen jäsenistö Eduskuntatalon portailla eduskuntavierailun sekä syyskokouksen jälkeen.